AKTİF ÖĞRENME

Aktif öğrenme bir öğretim modelidir. Aktif öğrenme karmaşık öğrenmelere yatkın olan beynin
çalışmasına uygundur ve beynin kapasitesinin gelişmesi için olanaklar sunar.
Aktif öğrenme öğretimin bireyselleştirilmesini kolaylaştırır.
Çağın gerektirdiği ömür boyu öğrenen insan yetiştirme ancak aktif öğrenme ile yetiştirilebilir. Yaşam boyu öğrenen insan sadece yalnızca etkili öğrenmekler ve öğrendiklerini etkili kullanmakla kalmaz okul dışında da öğrenmeye devam eder. Anlatılanların öğrenci tarafından aynen tekrar edilmesini gerektiren geleneksel yöntemler bu noktada etkisiz kalmaktadır.
Aktif öğrenme çok yönlü gelişim sağlayarak akademik başarıyı artırır. Güdü, tutum, kaygı gibi duyuşsal özelliklerle katılım, sınıf yönetimi gibi süreçleri olumlu yönde etkiler.
Ayrıca öğrencilerin iletişim, ekip çalışması, üst düzey düşünme becerileri gibi destekleyici öğrenme ürünlerini de geliştirmektedir.

AKTİF ÖĞRENME NEDİR?
Aktif öğrenme; öğrenenin öğrenme sürecinin sorumluluğunu taşıdığı, öğrenene öğrenme sürecinin çeşitli yönleriyle ilgili kararlar ve öz düzenleme yapma olanaklarının verildiği ve karmaşık öğretimsel işlerle öğrenenin öğrenme sırasında zihinsel yeteneklerini kullanmaya zorladığı bir bir öğrenme süreci, olarak tanımlanmaktadır.
Aktif öğrenmenin, öz düzenleme ve karmaşık öğretimsel işler olmak üzere iki koşulu vardır.
Öz düzenleme; öğrenenin kendi öğrenmesinin sorumluluğunu taşıması ve kendi öğrenmesi ile ilgili kendinin alması ve uygulamasıdır. Öğrenen birey neyi öğreneceği, zamanını nasıl kullanacağı, bu süreçte hangi stratejileri izleyeceği, nasıl yoğunlaşacağı gibi birçok konuda kararı kendisi verir. Aktif öğrenme teknikleri, öğrenenlere bu olanakları verecek şekilde tasarlanmıştır.
Örneğin, mevsimler konusunda köşelenme tekniği uygulandığında çocukların bol bol ön düzenleme yaptığı görülür. Çocuklar hangi mevsimi seçeceğine gerekçe hazırlarken ne zaman
konuşacağına, ne zaman dinleyeceğine, örnek verip vermeyeceğine, soru sorup sormayacağına, yardım isteyip istemediğine, istiyorsa kimden isteyeceğine kendileri karar verir. Öğretmen ancak çocuklar amacın dışına çıktıkları zaman ya da yardıma gereksinim duydukları zaman devreye girer.

Karmaşık öğretimsel işler : Öğrenme sürecinde çocuğun zihninin aktifleşmesini, öğrenilenlerin derinlemesine işlenmesini, analiz, sentez, değerlendirme gibi üst düzey düşünme süreçlerinin harekete geçmesini sağlar. Örneğin yukarıdaki mevsimler konusunu işleyen çocuklar, geleneksel yöntemlere göre öğretmen kontrolünde ders işleyen çocuklara göre daha fazla ve karmaşık düşünürler. Karşılaştırmalar ve değerlendirmeler yaparlar. Diğer çocukların düşüncelerini kabul eder ya da reddederler. Bu da bir değerlendirmedir.

Böyle uğraştırıcı işler öğrenmeyi hem eğlendiren hem geliştiren bir oyuna dönüştürür.
Aktif öğrenmenin koşullarının yerine getirilmesi ve temel düşüncelerin yaşama geçirilmesi için geliştirilmiş yüzlerce aktif öğrenme tekniği ve işi vardır. Öğretmenlere düşen bunların içinden eğitimsel amaçlara, konuya, süreye, öğrencilere ve olanaklara uygun olanları seçip uygulamaktır.
NLP MERSİN, SEMİNERLERDE ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERE AKTİF ÖĞRENMEYİ UYGULAMALI OLARAK KAZANDIRIR.

KAYNAK 1. AÇIKGÖZ, Ü.K ‘Aktif Öğrenme’ Eğitim Dünyası Yayınları, İZMİR 2002

NLP NEDİR?

NLP “Neuro Linguistic Programing”, insanın beş temel duyusuyla dış dünyadan algıladığı her şeyi çocukluğundan itibaren kendi sisteminde nasıl kodlayıp, biriktirdiğine ve bu verileri sisteminin nasıl kullandığına ilişkin yapıyı araştırır ve çözümler. İnsanın kendi sisteminin işleyişinin nasıl olduğunu beyin yapısı ve beyindeki tüm algı sistemlerinden hareketle fark etmesini sağlayan, bu sistemi bundan böyle, farkındalıkla nasıl kullanabileceğini ve geçmişten bugüne kendinde değiştirmek ve dönüştürmek istediği şeyleri nasıl dönüştüreceğini araştıran ve aydınlatan bir bilim ve sanattır.

NLP Temel Eğitiminin Amacı;Bireylerin potansiyellerini keşfetmelerini ve kullanabilmelerini, yaşamlarında öncelikli hedeflerini belirleyebilmelerini, hedeflerine ulaşma kararlılığını sürdürebilmelerini, farkındalıklarını artırabilmelerini, davranış esnekliği kazanmalarını, etkili iletişim kurabilmelerini, çatışmaları ve sorunları yönetebilmelerini sağlamak için gerekli olan temel bilgi ve becerileri NLP teknikleri ile uygulamalı olarak aktarmaktır.

NLP EĞİTİM İÇERİĞİ :

  • NLP Nedir?
  • NLP’nin Kişisel Gelişim İlkeleri
  • NLP’nin Tarihçesi
  • Etkili İletişim Becerileri Geliştirme
  • Başkalarını Etkileme
  • NLP İletişim Modeli
  • Duygularınızı Yönetme
  • Meta Model
  • Davranış Kalıplarını Anlama
  • Kendinizi Ve Başkalarını Tanıma
  • Temsil Sistemleri
  • Cesaret Motivasyon Ve Öz-Güven Kazanma
  • Çatışma Yönetimi
  • Etkili İlişkiler Kurma
  • İş Ve Yaşam Dengenizi Kurma
  • Davranış Esnekliği Kazanma
  • Kendi İçinde Ve Başkalarıyla Barış İçinde Olma
  • Kendi Mükemmelliğinizi Ve Yaratıcılınızı Geliştirme
  • Yaşamınızın Her Alanında Engellerin Üstesinden Gelme
  • Kendi Potansiyelinizi Keşfetme Ve Olmak İstediğiniz ‘’SİZİ’’ Yaratma
  • Hedeflerinizi Belirleme Ve Hedeflerinize Ulaşma
  • Pozitif Düşünme Yetileri Kazanma
  • Stresinizi, Korkularınızı, Kaygılarınızı Yönetme Becerileri